Seminţele de chia

Publicat: 2017-11-14 12:01:54
Categorii: Sanatate Rss feed

Seminţele de chia

       Seminţele de chia

 

            Chia (Salvia hispanica) este o plantă verde, cu o înălţime de 1 metru, a cărei  flori sunt albe sau mov şi cu seminţe mici de culoare bej până la negru, din familia Lamiaceae. Chia este originară din America de Sud: Bolivia, Guatemala, Mexic, Nicaragua, dar se cultivă şi în Australia care în anul 2008, a fost cel mai mare producător de seminţe de chia. Spre deosebire de seminţele de in sau susan, seminţele de chia  nu trebuie zdrobite sau măcinate deoarece se digeră uşor.

            Proprietăţi:  Semințele de chia constituie o sursă importantă de nutrienţi, fibre, proteine, acizi graşi omega 3, antioxidanţi şi minerale. O porţie de 28 de grame de chia, conţine aproximativ: 9 grame grăsimi, 5 miligrame de sodiu, 11 grame fibre şi 4 grame proteine. Din doza zilnică recomandată, seminţele de chia aduc un aport de 18% calciu, 27% fosfor, 30% magneziu şi se recomandă consumul a maxim 2 linguri de seminţe pe zi.

            Seminţele de chia pot fi consumate ca atare, în amestec cu apă, care după 10 minute devine gelatinoasă (un proces natural de hidratare a seminţelor), amestecat în cereale cu lapte, în iaurt, salate, supe, deserturi, pâine etc.

        Seminţele de chia - beneficii:

-        întăresc sistemul imunitar şi dau un plus de energie organismului, datorită conţinutului de proteine, acizi graşi omega 3 şi fibre;

-        sunt o sursă importantă de antioxidanţi care ajută la neutralizarea radicalilor liberi, la detoxifierea organismului prevenind astfel îmbătrânirea prematură şi duc la creşterea longevităţii;

-        în dietele de slăbit, fibrele şi nutrienţii dau senzaţie de saţietate, deoarece în contact cu apa şi sucul gastric seminţele de chia se umflă şi înlătură pofta de mâncare;

-        stimulează digestia, poate ajuta la prevenirea bolilor gastrointestinale şi cancerului de colon, mulţumintă conţinutului de fibre;

-        reduc colesterolul, tensiunea arterială şi ajută prevenirea diabetului;

-        calciul şi magneziul din seminţele de chia contribuie la menţinerea sănătăţii oaselor şi ajută la prevenirea osteoporozei, mai ales în cazul femeilor aflate la menopauză;

-        îmbunătăşesc funcşiile creierului, memoria, concentrarea;

-        au rol antiinflamator asupra articulaţiilor, reduc durerea şi ajută la îmbunătăţirea mobilităţii articulare;

-        în cazul tulburărilor de somn, seminţele de chia conţin aminoacidul triptofan care contribuie la relaxarea organismului şi la instalarea unui somn liniştit.

Seminţele de chia

Din seminţele de chia se obţine prin presare la rece un ulei bogat în acid linoleic, streatic, palmitic, recomandat atât pentru uz intern cât şi extern. În scop cosmetic uleiul de chia are rol de îmbunătăţire a elasticităţii pielii, previne apariţia ridurilor, hidratează tenul şi pielea degratată. În scop terapeutic, după cum am amintit şi mai sus, seminţele de chia conţin antioxidanţi, aminoacizi, acizi graşi Omega 3 care contribuie la îmbunătăţirea sistemul imunitar, sinstemul nervos şi cardiovascular prin folosirea a 5-10 picături pe zi. 

Produse inrudite

Ne ajuti distribuind acest articol:

Adauga un comentariu