Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, iti exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor.  Află mai multe detalii! 

Indulcitori naturali

Cu toţii ne dorim o stare de sănătate cât mai bună şi un nivel de energie cât mai ridicat pentru a face faţă solicitărilor de zi cu zi, şi pentru acest lucru trebuie să fim cât mai atenţi la ce alimente includem în dieta noastră zilnică.

            Printre primele alimente la care ar trebui să renunţăm sau cel puţin să reducem din cantitatea zilnică consumată este: ZAHĂRUL, care cu toate că este un produs natural obţinut din sfecla sau trestia de zahăr, modul de prelucrare şi consumul excesiv, are în timp efecte negative asupra sănătăţii noastre.

            Prin procedurile de rafinare şi procesare, zahărul îşi pierde toate proprietăţile nutritive (minerale, proteine, vitamine) şi devine doar o sursă de calorii. Zahărul, după ce ajunge în sânge ne dă o stare de energie de scurtă durată, şi solicită pancreasul să secrete insulină, dar după ce apare hipoglicemia organismul îşi pierde din energie şi cere din nou zahăr. Cu cât consumăm mai mult zahăr cu atât mai mult va cere organismul nostru.

            Consumul excesiv de zahar şi produse care conţin zahăr, poate duce la apariţia: diabetului, afecţiunilor cardiace şi circulatorii, hipocalcemiei (zahărul nu permite asimilarea calciului), tulburărilor hormonale, obezitate, carii dentare etc.

            Pentru a avea o dietă echilibrată este recomandat să limităm consumul de zahăr sau înlocuirea lui cu îndulcitori naturali, precum: stevia, zahărul de cocos, mierea, siropul de arţar etc. Dar, să nu ne lăsăm păcăliţi de faptul că, în dieta noastră zilnică consumăm poate doar două linguriţe de zahăr pentru îndulcirea ceaiului sau al cafelei, deoarece zahărul se regăseşte în marea majoritate a alimentelor consumate din comerţ: produse de panificație, prăjituri, bomboane, băuturi răcoritoare, energizante, biscuiţi, cereale, bază pentru mâncare, ketchup etc şi astefel ingerăm mai mult zahăr decât am crede.

            Folosirea îndulcitorilor naturali, nu alterează gustul şi savoarea produselor îndulcite, au calorii reduse faţă de zahăr şi cel mai important nu ne afectează negativ starea de sănătate.

Filtre active